Στην 12η θέση της παγκόσμιας λίστας ναυτιλιακών κέντρων κατατάσσεται η Αθήνα (Πειραιάς) για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Leading Maritime Cities (LMC), που δημοσιεύτηκε χθες. Στην αντίστοιχη μελέτη για το 2020, η Αθήνα είχε βρεθεί μία θέση υψηλότερα, στην 11η θέση.
Η έκθεση αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του DNV, του μεγαλύτερου νηογνώμονα παγκοσμίως και της εταιρείας Menon Economics. Στην κορυφή της σχετικής λίστας, για ακόμα μια χρονιά, βρίσκεται το ναυτιλιακό κέντρο της Σιγκαπούρης, ενώ ακολουθούν κατά σειρά εκείνα του Ρότερνταμ και του Λονδίνου. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τα ναυτιλιακά κέντρα της Σαγκάης και του Τόκιο.
Πού υστερεί το ναυτιλιακό κέντρο της πρωτεύουσας
Όπως φαίνεται, το ναυτιλιακό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας δεν είναι σε θέση να αποκτήσει διεθνή χαρακτήρα, προσελκύοντας ξένους ναυτιλιακούς ομίλους. Αντιθέτως, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση, η παροχή υπηρεσιών (νομικών, ασφαλειών κτλ.), εστιάζει αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό, απεμπολείται το σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα της Αθήνας, που δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι αποτελεί έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης παγκοσμίως.
Πράγματι, όπως προκύπτει και από την έκθεση, παρότι η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη θέση διεθνώς, αναφορικά με την παρουσία ναυτιλιακών εταιρειών, υστερεί σημαντικά στις υπόλοιπες κατηγορίες, με βάση τις οποίες προκύπτει η τελική βαθμολογία, όπως η πρόσβαση σε ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομικές υπηρεσίες, υποδομές λιμανιών και logistics, ναυτιλιακή τεχνολογία και ανταγωνιστικότητα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα κατατάσσεται στην κορυφή της σημαντικότερης κατηγορίας, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο όγκο πλοιοκτητριών εταιρειών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων. Μάλιστα, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν από δύο χρόνια, το μέγεθος του υπό διαχείριση στόλου των εταιρειών που φιλοξενούνται στην Αθήνα έχει καταγράψει αύξηση κατά 20%.
Επιπλέον, όπως σημειώνεται στην έρευνα, το ναυτiλιακό κέντρο της Αθήνας προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τις ναυτiλιακές εταιρείες, από την κάλυψη καθημερινών αναγκών των πλοίων, μέχρι την διαχείριση πληρωμάτων και τεχνικών ζητημάτων, αξιοποιώντας κυρίως το εγχώριο εργασιακό δυναμικό υψηλής κατάρτισης. Ωστόσο, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας εξακολουθεί να εστιάζει περισσότερο στις ελληνικές εταιρείες και όχι στις διεθνείς, γεγονός που εξηγεί και την τελική βαθμολογία.
Η μάχη των λιμανιών
Μάλιστα, όπως τονίζεται στη σχετική ανάλυση, η Αθήνα δεν προβλέπεται, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, να αναρριχηθεί σημαντικά στο μέλλον, καθώς τα ναυτiλιακά κέντρα, που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προϋποθέσεις μελλοντικής ανάπτυξης (σε πέντε χρόνια από σήμερα), θεωρούνται η Σιγκαπούρη, η οποία αναμένεται να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της και η Σαγκάη που προβλέπεται να βρεθεί στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, αναμένεται μάχη ανάμεσα σε Λονδίνο, Όσλο και Ρότερνταμ, ενώ το Ντουμπάι αναμένεται να βρεθεί στην έκτη θέση μέχρι το 2027, σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη.
Οι ειδικοί εκτιμούν επίσης ότι τα κέντρα της Σιγκαπούρης, του Όσλο, της Σαγκάης και της Κοπεγχάγης θα ηγηθούν του τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ενώ το Όσλο ειδικά ξεχωρίζει για την ηγετική του θέση στον τομέα των βιώσιμων τεχνολογιών και λύσεων για την προστασία των ωκεανών, τομέας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον.
ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΜΕ ΑΡ.ΠΡΩΤ. 6199/4-9-2015.
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΩΜΑΤΑ - ΚΟΜΜΑΤΑ - ΔΟΓΜΑΤΑ.
9.0 ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Ελλάδα ίσον θάλασσα. Είμαστε οι άνθρωποι της θάλασσας. Έχουμε στο DNA μας την σύνδεσή μας με τη θάλασσα. Η ενίσχυση της θέσης παγκοσμίως της ναυτιλίας ακόμη περισσότερο από ότι είναι σήμερα είναι βασικός στόχος της Ελλήνων Πολιτείας. Σημαντικό επίσης είναι το γεωστρατηγικό σημείο όπου βρίσκεται η Ελλάδα που ενώνει τρείς ηπείρους.
Η ναυτιλία θα θέσει την Ελλάδα ως παγκόσμιο κέντρο συναλλαγών και εμπορίου.
9.1. Η Ελλήνων Πολιτεία έχει σαν στόχο τη βιομηχανική ανάπτυξη της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα.
9.2. Βασικός στόχος να δημιουργηθούν ελεύθερες ζώνες εμπορίου και διακίνησης, τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι, όλες οι απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες κ.ο.κ.
9.3. Η Πολιτεία θα είναι συνεπίκουρη της ναυτιλίας ώστε να γίνει η Ελλάδα το παγκόσμιο κέντρο εμπορίου και συναλλαγών.
9.4. Θα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα ούτως ώστε να υπάρχει υπερσύγχρονο δίκτυο σιδηροδρομικών σταθμών, αεροδρομίων, περιφερειακών δρόμων δομημένων με τις ανάλογες υπηρεσίες, θα επανδρωθούν με υπερσύγχρονη διαχείριση αποθήκευσης, τελευταίας τεχνολογίας μηχανισμούς φόρτο -εκφορτώσεων, ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης της κίνησης κτλ ούτως ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα υπερσύχρονο διαμετακομιστικό κέντρο και εμπορίου.
9.5. Θα ενισχυθεί η υπάρχουσα ναυπηγική κατασκευαστική τεχνογνωσία καθώς και οι υψηλών προδιαγραφών επισκευές όλων των πλωτών μέσων σε ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις.
9.6. Στόχος είναι η κατασκευή υψηλοτάτης τεχνολογίας πλοίων, που θα παρέχουν ασφάλεια, χρηστικότητα και άνεση.
9.7. Μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί ώστε η ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση των πλοίων να αντικατασταθεί με εναλλακτικές μορφές ενέργειας με στόχο την ελεύθερη ενέργεια.
Η Ελλήνων Πολιτεία με το πρόγραμμα αυτό θέτει την Ελλάδα στη θέση που της ανήκει στον τομέα της ναυσιπλοΐας.
Προγραμματικές δηλώσεις Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου